Verkkokaupan Markkinointi

Verkkokaupan markkinointi ei ole erillinen projekti, sillä verkkokauppa on suurimmaksi osaksi markkinointia ja markkinoinnin hienosäätöä.

Verkkokaupan markkinointia helpottaa sen mitattavuus, sillä siihen käytetään usein digitalisen markkinoinnin keinoja, kuten Google Ads mainoksia, Facebook mainoksia, bannereita, blogeja yms. Kaikista näistä saadaan verkkokaupan analytiikasta dataa siitä, mikä markkinointikeino on tominut ja mikä ei. Lisäksi vieläpä nähdään se, mistä on tullut suoraa kauppaa ja mistä esimerkiksi epäsuoraa niin, että asiakas on esimerkiksi ensin tullut maksetun mainoksen kautta katsomaan kauppaa ja myöhemmin naputellut suoraan verkko-osoitteen selaimeen ja tullut ostamaan.

Nykyään on tärkeää ymmärtää markkinointi osana suurempaa asiakaskokemusta, eli sitä miltä ihmisestä tuntuu olla tekemisissä yrityksesi kanssa. Hyvä asiakaskokemus luo erittäin tyytyväisiä asiakkaita, jotka puolestaan toimivat yrityksesi sanansaattajina, kunhan heille annetaan siihen tarvittavat työkalut esimerkiksi blogitekstien ja Facebook päivitysten kautta.

Kannattaa käydä lukemassa suosittu blogimme ”Verkkokaupan Markkinoinnin Vaiheet”, niin tiedät missä järjestyksessä sinun kannattaa tehdä asioita verkkokauppasi myynnin kasvattamiseksi.

Google Ads Mainonta

Google Ads mainokset ovat maksettuja Google hauissa näkyviä mainoksia. Ne voidaan kohdentaa juuri halutuille hakusanoille ja alueille. Näin saadaan näkyvyyttä juuri silloin, kun potentiaalinen asiakas on hakemassa tiettyä tuotetta tai palvelua.

Mainokset voidaan kohdistaa myös tietyille alueille, kuten esimerkiksi kaupunkeihin. Tämä mahdolllistaa paikallisten palveluiden, kuten putkimiehen mainostamisen. Lisäksi esimerkiksi lounasravintolat voivat mainostaa tietyllä alueella vain arkisin tiettyyn kellonaikaan.

 

Startti

Maks. mainosbudjetti 500€/kk
169 / kk + ALV
  • Ei aloitus kustannuksia
  • Ei maksimi mainosmäärää
  • Ei pitkiä sopimuksia*

Edistynyt

Maks. mainosbudjetti 1500€/kk
397 / kk + ALV
  • Ei aloitus kustannuksia
  • Ei maksimi mainosmäärää
  • Ei pitkiä sopimuksia*

Business

Ei mainosbudjetin ylärajaa
697 / kk + ALV
  • Ei aloitus kustannuksia
  • Ei maksimi mainosmäärää
  • Ei pitkiä sopimuksia*

Kaikki hinnat ALV 0%. *Kaikissa Google Ads sopimuksissamme on alkuun 3kk määräaikaisuus, jonka jälkeen sopimuksen voi irtisanoa koska tahansa 1kk irtisanomisajalla.

 

Google Ads mainonta koostuu kahdesta vaiheesta: Aloituksesta ja Ylläpidosta. Ylläpitovaihe kestää niin pitkään, kun Google Ads mainoksia halutaan käyttää markkinoinnissa.

Google Ads Aloitus

Google Ads Ylläpito

 

Luomme Google Ads mainoskampanjat suoraan asiakkaan omalle tilille. Näin kaikki tekemämme työ jää sinulle, vaikka tiemme joskus jostain syystä eroaisivatkin. Asiakas maksaa kampanjan kuukausibudjetin suoraan Googlelle, me laskutamme vain ylläpidosta.

Kaikki sopimuksemme alkavat 3kk määräaikaisuudella, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana 1kk irtisanomisajalla

Emme myöskään rajoita mainosryhmien tai kampanjoiden määrää, emmekä kohde maita. Olemme tehneet Google Ads kampanjoita mm. Suomeen, Ruotsiin, Norjaan, Islantiin, Tanskaan ja Saksaan.

Kaikki palvelupaketit sisältävät Google Ads Aloitus sekä Google Ads Ylläpito -palvelut.

 

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi tarkoittaa sitä, että saadaan sivusto näkymään mahdollisimman hyvin Googlen maksuttomissa hauissa. Sivuston teknisellä toteutuksella sekä latausnopeudella on oma merkityksensä, mutta kaikkein suurin merkitys on sivustolla olevalla sisällöllä, eli tekstillä.

Sisältö

Maks. mainosbudjetti 1500€/kk
247 / kk + ALV
  • Sivuston tekninen hakukoneoptimointi
  • Hakukonesijoitusten seuranta
  • Asiakkaan kirjoittamien artikkelien optimointi

Sisältö+

Maks. mainosbudjetti 1500€/kk
697 / kk + ALV
  • Sivuston tekninen hakukoneoptimointi
  • Hakukonesijoitusten seuranta
  • Artikkelien luonti sivustolle

Kaikki hinnat ALV 0%.

 

Hakukoneoptimointi eroaa maksetuista Google Ads mainoksista kahdella tavalla. Maksetut mainokset tuovat kävijöitä verkkosivuillesi/verkkokauppaasi heti, kun mainokset kytketään päälle. Hakukoneoptimointi alkaa yleensä tuoda kävijöitä vasta 3-6kk jälkeen.

Maksetussa mainonnassa jokainen klikki maksaa. Hakukoneoptimoitu, Googlen ilmaisesessa haussa näkyvä linkki puolestaan on ilmainen.

Sisältö ja Sisältö+ -pakettien suurin ero on siinä, että Sisältö+ -paketissa me kirjoitamme uusia artikkeleita sivustollesi, yhdessä sovittujen aiheiden pohjalta. Sisältö -paketissa puolestaan tekstit tulevat asiakkaalta ja me käymme ne lävitse ja hakukoneoptimoimme ne. Artikkelien pituus on 300 sanaa ja niitä julkaistaan 1kpl/kk.

Jokainen projekti aloitetaan 3kpl ns. cornerstone artikkelin julkaisulla. Cornerstone artikkelit ovat pituudeltaan 900 sanaa.

Mikäli yrityksen nykyisille verkkosivuille ei voi, tai ei haluta lisätä artikkeleita, voidaan yritykselle luoda ns. satelliittisivu, jonne tekstit lisätään. Satelliitti sivun luomme WordPress julkaisujärjestelmää käyttäen ja luonnista veloitamme 1000€+ALV.

Hakukoneoptimointi palvelumme alkaa 3kk määräaikaisuudella, jonka jälkeen palvelu on toistaiseksi voimassa oleva 1kk irtisanomisajalla.

Jos haluat oppia tekemään hakukoneoptimoinnin itse, suosittelemme omaa Hakukoneoptimointi -kurssiamme.

Google My Business Ylläpito

Google My Business

Luonti & Ylläpito
49 / kk + ALV
  • Google My Business tilin luonti
  • Tietojen päivittäminen
  • Ei pitkiä sopimuksia*

Kaikki hinnat ALV 0%. *Palvelu on aluksi 3kk määräaikainen, jonka jälkeen sen voi irtisanoa koska tahansa 1kk irtisanomisajalla.

 

Luomme yrityksellesi Google My Business tunnukset ja täytämme tiedot Googleen.

Google My Business tilin luonti ja oikeanlainen ylläpito sekä tietojen täyttäminen auttaa myös hakukoneoptimoinnissa.

Ulkoistettu Verkkokauppapäällikkö

Verkkokauppapäällikkö

Ulkoistettu verkkokaupan asiantuntija omassa tiimissäsi
2400 / kk + ALV
  • Päivä viikosta toimistollasi
  • Ei maksimi mainosmäärää
  • Ei pitkiä sopimuksia*

Kaikki hinnat ALV 0% *Palvelu on aluksi 3kk määräaikainen, jonka jälkeen sen voi irtisanoa koska tahansa 1kk irtisanomisajalla. Uusia asiakkaita emme ota vastaan Verkkokauppapäällikkö -palvelun meiltä tilanneen yrityksen kilpailijoilta.

Kuten muutkin palvelumme, myös Ulkoistettu Verkkokauppapäällikkö on aluksi 3kk ajan määräaikainen ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa oleva 1kk irtisanomisajalla.

Tällä hetkellä ulkoistetun verkkokaupanpäällikön kalenteri on täynnä. Voit kuitenkin ilmoittaa mielenkiintosi, niin pääset odotuslistalle.

Kiinnostuitko palveluistamme?

Scroll to Top